Hogyan légy sikeres vállalkozó egy világjárvány ideje alatt

Másrészt viszont vannak olyan vállalkozások, melyek jobban teljesítenek most, mint a világjárvány előtt. Új cégek, új termékekkel és szolgáltatásokkal. Az új idők új gondolkodásmódot követelnek, az új gondolkodásmód pedig a fogyasztói magatartás teljes megváltozását hozza magával.
Termékek, melyek elengedhetetlenné váltak a járvány elleni küzdelemben: gumikesztyűk, arcmaszkok, fertőtlenítőszerek. Azok a vállalkozók, akik idejében szálltak fel erre a vonatra, busás bevételekre tehettek szert. De említhetném az online boltokat, ételkiszállító cégeket, akik szintén profitáltak a korlátozásokból.
Sajnos a legtöbben elaludtak a volánnál. Egész egyszerűen nem tudtak mit kezdeni a rájuk szakadt rengeteg változással. Anyagilag, érzelmileg is felemésztette őket. A sikeres vállalkozó részben azért sikeres, mert a kockázatokat jól menedzseli. Persze azért ha őszinték akarunk lenni, a covid átírt mindent, amit eddig gondoltunk a világról - erre egész egyszerűen nem lehetett felkészülni.
Amit biztosan tudok: egy vérbeli vállalkozó perspektívája eltér másokétól. Egy világjárvány időszakát tökéletes alkalomnak tekinti arra, hogy ötleteit pénzügyileg sikeres termékké/szolgáltatássá alakítsa. A csapások lehetőségeket rejthetnek magukban. Egy sikeres vállalkozó ahelyett, hogy elveszne a világ zűrzavarában, és hagyná, hogy úrrá legyen rajta a depresszió, tettre készen kel föl minden reggel, hiszen tudja, hogy rengeteg probléma van a világban, amire megoldást kínálhat - ezt a megoldást pedig monetizálhatja.
Nem mindenki képes arra, hogy sikeres üzletet építsen, különösen ebben a megpróbáltatásokkal teli időszakban. Csak kis százalék lesz eredményes, sokan elbuknak próbálkozás közben. Ahhoz, hogy sikeresen tudj alkalmazkodni a megváltozott környezethez, szükséged van néhány dologra.
Megfelelő gondolkodásmód
Akármilyen elcsépelten hangzik, ahhoz, hogy a vállakozásod egy világjárvány ideje alatt is virágozzon, pozitív gondolkodásmódra van szükséged. Ha minden nap híreket nézel, vagy olyan emberekkel beszélsz, akiknek nehéz a sorsa, nehéz optimistán tekintened a jövőbe. Ennek ellenére csakis a te felelősséged, hogy pozitívan gondolkodj. Attól, hogy más baján keseregsz (vagy éppen a sajátodon), a megoldás nem fog eljönni. A pozitív gondolkodásmód egy sokkal tisztább mentális állapotot idéz elő, melyben könnyebb fókuszálni a feladataidra, és a hogyanokra. A kreativitás tulajdonképpen egy elmeállapot, ha új terméket vagy szolgáltatást dobnál piacra, mindenképpen szükséged lesz rá, de ha folyamatosan az orrodat lógatod, akkor aztán várhatod, hogy homlokon csókoljon a múzsa.
Lásd magad előtt a jövőt
Ha sikeres üzletet szeretnél építeni a nehéz időkben, vizionáriusnak kell lenned. Ha képes vagy túllépni a mindennapok káoszán, a rémhíreken és panaszáradaton, akkor látsz igazán tisztán. Ezt a tisztánlátást használhatod arra, hogy a vállalkozásodat egy adott irányba tereld, vagy éppen teljesen átpozicionáld. Ha tudod, hol tartasz majd 6, 12 hónap múlva, akkor a megfelelő erőforrásokkal kivételes vagyonra tehetsz szert.
Kockázatkezelés
Az a vállalkozó, aki a járvány alatt is sikeres, minden bizonnyal bátor is. A fokozott kockázatvállalás a legtöbb vállalkozóra igaz. Csak a bátrak képesek arra, hogy saját üzletet indítsanak. Csak az igazán vakmerők alakítanak át egy korábban sikeres üzletet csak azért, hogy a megváltozott körülményekhez alkalmazkodni tudjanak. Könnyű kimondani azt a szót, hogy kockázatvállaló, de más megérteni, hogy ezek az emberek mindent elveszíthetnek, ha hibáznak. Ha vállalkozást indítasz egy gazdaságilag (is) vészterhes időszakban, készülj fel arra, hogy sok pofont kaphatsz majd.
A pozitivitás, a vízió és a bátorság a sikeres vállalkozóvá válás építőköveti a pandémia idején.
Katona Zsófia